Voorbereidingen #1 - Reisverslag uit Elst, Nederland van Renske Mulder - WaarBenJij.nu Voorbereidingen #1 - Reisverslag uit Elst, Nederland van Renske Mulder - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen #1

Door: Renske Mulder

Blijf op de hoogte en volg Renske

26 Januari 2016 | Nederland, Elst

Hallo allemaal,

Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Renske Mulder, 15 jaar oud en ik zit momenteel in 4 VWO. Doordat ik tweetalig doe, ben ik verplicht om een internationale stage te doen. Ik heb ervoor gekozen om mee te gaan naar Zuid-Afrika, een reis die aangeboden is door school. Deze reis ga ik samen met 27 andere leerlingen maken en 5 begeleiders.

Tijdens de reis gaan we allemaal bijzondere dingen bezoeken en ons verdiepen in de cultuur. Ook is deze reis een samenwerking met de Emil Weder High School. Iedere Nederlandse leerling krijgt een Afrikaanse buddy, waarmee hij ook 1 middag mee naar huis gaat. We hebben een paar dagen geleden te horen gekregen wie onze buddy's zijn en ondertussen heb ik al contact met die van mij gehad. Ze heet Jeneva Geschwindt en is ook 15 jaar oud.

In de afgelopen maanden hebben we al veel voorbereidingen gedaan. Zo hebben we een aantal bijeenkomsten gehad waar de reis bespraken en ook een teambuildingsdag om elkaar beter te leren kennen. Niet iedereen kende elkaar namelijk al, want er zitten leerlingen bij van 4 vwo en have en 2 leerlingen van 5 vwo. Ook hebben we tijdens deze bijeenkomsten een presentatie moeten geven over een onderwerp wat bij het land hoorde en lesjes voorbereidt.

Nu ben ik vooral bezig om te kijken wat ik allemaal mee moet nemen en of het überhaupt wel in mijn koffer past allemaal.

Over 10 dagen vertrekken we al! Dan zitten we in het vliegtuig richting Istanbul en daar stappen we over om vervolgens naar Cape Town te vliegen. Vanuit daar gaan we naar Genadendal, waar we ook verblijven.

Ik heb er heel erg veel zin in! Misschien schrijf ik nog wel een klein stukje vlak voordat we gaan. En natuurlijk hou ik jullie ook zo goed mogelijk op de hoogte van de reis zelf.

Liefs,
Renske



  • 08 Februari 2016 - 11:37

    Oma...de Kleine:

    Ha Renske,
    Wat een keurig begin van je reisverslag !
    Hoop dat je het naar je zin hebt daar, maar dat zal wel.
    Mijn verjaardag was gezellig. Tonke zat de hele tijd ziek te wezen met mijn fleecevest aan en fleecedeken om. Ik denk dat ze je miste.
    Doutzen had een dromenvanger voor me gemaakt. Zo schattig.
    Liefs van ons, oma

  • 10 Februari 2016 - 09:13

    Oma:

    Ha.."

    Heb het verslag van hr Rasing gelezen. Schrok jij ook v d armoede in de Townships?
    Wat hebben wij het dan toch goed hè ?
    Zijn de afr. Kids leuk ? Kan je met ze praten ?
    Geniet er nog van, meisje.
    Wij gaan een dagje naar musea en hotel.
    Grote knuffel van ons,
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Hoi ik ben Renske, Zoals sommige van jullie al wel weten ga ik samen met een paar andere leerlingen van school naar Zuid-Afrika voor mijn internationale stage. In dit blog deel ik al mijn ervaringen.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 1953

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika 2016

Landen bezocht: