De reis #6 ~donderdag - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Renske Mulder - WaarBenJij.nu De reis #6 ~donderdag - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Renske Mulder - WaarBenJij.nu

De reis #6 ~donderdag

Door: Renske Mulder

Blijf op de hoogte en volg Renske

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo iedereen,

We zijn op donderdag met de busjes naar Kaapstad gereden. Daar gingen we eerst de tafelberg bezoeken. We moesten als eerst met een gondeltje om naar de top te komen. Het uitzicht vanaf de tafelberg was echt heel mooi, maar het was in het begin nog best bewolkt.

Na de tafelberg zijn we verder gereden naar het district six museum, waar een man ons heeft vertelt over hoe het was, om te leven in district six, tijdens de apartheid. Het was heel indrukwekkend, maar jammer genoeg kon ik niet alles verstaan, omdat ik helemaal achterin zat.

Vervolgens zijn we naar Waterfront geweest. Dit is een soort van plaatsje aan de zee, in de buurt van Kaapstad. We mochten hier even winkelen in een hele grote en luxe mall, waar ze ook gewoon winkels hadden zoals hier in Nederland. Ook kregen we geld mee om van avond te eten. Ik ben samen met Yanouk, Hidde en Daniel bij een restaurantje gegaan waar we allemaal sla hadden bestelt, want we hadden zin in iets gezonds.